Αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, ή αν διαθέτετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε γνωρίζετε πολύ καλά ότι η διαδικασία επιλογής του σωστού CMS που θα ικανοποιεί τις ανάγκες της επιχείρησής σας, είναι εξαιρετικά σημαντική.
Στην πορεία μας στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο του eCommerce, έχουμε ακούσει αρκετές θεωρίες σχετικά με το CMS και είμαστε εδώ για να καταρρίψουμε τους μύθους γύρω από αυτό!
Αρχικά, κρίνεται απαραίτητο να καθοριστεί η έννοια του CMS. Με λίγα λόγια, το CMS (Content Management System) ή Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου, είναι μια πλατφόρμα λογισμικού που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία, την οργάνωση και τη διαχείριση περιεχομένου σε ιστοσελίδες.
Το Open Source CMS είναι ένα CMS που βασίζεται στη φιλοσοφία του ανοιχτού κώδικα. Ανοιχτός κώδικας σημαίνει ότι το λογισμικό είναι ελεύθερα διαθέσιμο, μπορεί να τροποποιηθεί και να επεκταθεί από οποιονδήποτε.
Read more: Ποιο CMS να επιλέξετε για το e-shop σας;
Η σουηδική fintech Klarna έχει πλέον περισσότερους από 100 εκατομμύρια Ευρωπαίους χρήστες στην πλατφόρμα της, ενώ πέτυχε 14% αύξηση GMV σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο στην Ευρώπη.
Η Klarna είναι γνωστή για τη λύση Buy Now, Pay Later που λανσάρισε με επιτυχία αρχικά στην Ευρώπη και από τα μέσα του 2022 δραστηριοποιείται και στη χώρα μας.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η συνολική αξία των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω αυτής αυξήθηκε κατά 14% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με πέρυσι. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτή η ανάπτυξη ήταν 26%. Στην Ευρώπη, συνολικά, περισσότεροι από 470.000 έμποροι έχουν συνεργαστεί ήδη με την Klarna.
Read more: Η Klarna έφτασε τους 100 εκατομμύρια χρήστες στην Ευρώπη
Σε ανοιχτή πληγή για το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως αναδεικνύονται οι διαδικτυακές απάτες στον τομέα των πληρωμών.
Καθώς μάλιστα η ανάπτυξη των online πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται με επιταχυνόμενους ρυθμούς, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές, το θέμα της απάτης στις διαδικτυακές πληρωμές παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.
Μια νέα μελέτη από την Juniper Research προβλέπει ότι οι απώλειες των εμπόρων από διαδικτυακές απάτες πληρωμών θα ξεπεράσουν τα 362 δισ. δολάρια παγκοσμίως μεταξύ 2023 και 2028. Ενδεικτικό του όλου προβλήματος, είναι ότι το κόστος των εμπόρων από τις απάτες στις online πληρωμές, μόνο το 2028, θα φτάσει τα 91 δισ. δολάρια.
«Η αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου στις αναδυόμενες αγορές οδηγεί αυτήν την ανάπτυξη. Οι έμποροι εκεί αντιμετωπίζουν νέες απειλές, όπως η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, που εντείνει τις απάτες στο επίπεδο των πληρωμών» σημειώνει η Juniper Research.
Read more: Aνοιχτή πληγή για το ηλεκτρονικό εμπόριο οι απάτες στις πληρωμές
Πρόγραμμα: «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ»ψηφιακός μετασχηματισμός
Η InfonetGroup συμμετέχει στο πρόγραμμα Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ ή Ψηφιακός Μετασχηματισμός που απευθύνεται σε 100.000 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που θα επιδοτηθούν με κουπόνια αξίας από 1.000 € έως και 20.000 €, ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους, για αγορά ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.ψηφιακός μετασχηματισμός
Read more: Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό να διατηρήσετε μια διαδικτυακή παρουσία για την επιχείρησή σας. Παρ' όλα αυτά, σχεδόν οι μισές από τις μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν διαθέτουν website ή e-shop, πόσο μάλλον επαγγελματικό προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, instagram, tiktok). Είναι μια τρομακτική ιδέα για πολλούς ανθρώπους, αλλά δεν χρειάζεται να διαθέτετε μεγάλη γνώση της τεχνολογίας ή να ξοδέψετε πολλά χρήματα, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Είναι πλέον απίστευτα εύκολο και προσιτό να δημιουργήσετε το δικό σας εξατομικευμένο χώρο στο διαδίκτυο.
Δεν έχει σημασία τι μέγεθος έχει η επιχείρησή σας, τι πουλάτε ή πού εδρεύετε, η παρουσία στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη και σχετική. Μπορεί να μην ήταν στο παρελθόν, αλλά είναι τώρα, οπότε μην μείνετε πίσω και μην παρεμποδίσετε τις πιθανότητες συνεχούς επιτυχίας σας. Με λίγο προγραμματισμό και προσπάθεια, θα εκπλαγείτε ευχάριστα από τα αποτελέσματα.
Read more: 5 Λόγοι που χρειάζεστε διαδικτυακή παρουσία
Η ψηφιακή τεχνολογία είναι το κλειδί για το μέλλον του λιανικού εμπορίου, καθώς η τεχνολογία αποτελεί μέσο για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν κοινωνικά την ψηφιακή τεχνολογία συνδέονται όλο και περισσότερο μεταξύ τους χρησιμοποιώντας το ίδιο μέσο για αγορές, οπότε κάθε επιχείρηση που δεν έχει αξιόπιστη διαδικτυακή παρουσία κινδυνεύει να μείνει πίσω.
Read more: Το μέλλον του λιανικού εμπορίου στην ψηφιακή εποχή
Ο σύγχρονος κόσμος γύρω μας έχει προσφέρει νέους τρόπους να ζούμε και να εξερευνούμε τη ζωή μας. Όχι μόνο όσον αφορά την τεχνολογία, αλλά και βοηθώντας τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, όσο μικροί ή μεγάλοι κι αν είναι, να προσεγγίσουν το κοινό τους πιο αποτελεσματικά και να μας κρατήσουν ενήμερους για τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας.
Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ έχουν αντικατασταθεί από το ψηφιακό μάρκετινγκ για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί και να κλιμακωθεί. Οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να εργάζονται σκληρότερα και να επενδύουν περισσότερο στις μέρες μας στη στρατηγική μάρκετινγκ για να επωφεληθούν τελικά από τα σχέδια του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ επικεντρώνεται ενεργά στην ταχέως αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα διαδικτυακή αγορά και το κοινό της. Υπάρχουν πιο ισχυρά εργαλεία και σχέδια διαθέσιμα για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, ώστε να συνδεθείτε με νέους και δυνητικούς πελάτες στο διαδίκτυο, να δημιουργήσετε leads και να πουλήσετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας πιο αποτελεσματικά.
Read more: Πώς το ψηφιακό μάρκετινγκ βοηθά τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο (eCommerce) στην Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη καθ' όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19, όπου η ελληνική κυβέρνηση έκανε μεγάλα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει επικαιροποιήσει την ψηφιακή στρατηγική του, τη "Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού", η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην προ-Covid εποχή και τώρα αναμένεται να αναπτυχθεί μέσω της περιόδου 2020-2025. Έμφαση δίνεται στην προσαρμογή της ενιαίας κυβερνητικής πλατφόρμας e-cloud, ενώ παράλληλα διευκολύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της αγοράς. Το 2019, δημιουργήθηκε μια πλατφόρμα ενιαίας εξυπηρέτησης για να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει μια επιχείρηση. Η "Επιχειρηματική Καινοτομία στην Ελλάδα" και η "4η Βιομηχανική Επανάσταση" είναι δύο χρηματοδοτικά προγράμματα που εισήγαγε η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα προκειμένου να βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ψηφιακή τους ανάπτυξη.
Read more: Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα και τι πρέπει να γνωρίζει μια επιχείρηση για να επωφεληθεί από αυτό